آموزشگاه گزینه دو

۷ بازديد
آموزشگاه گزینه دو 


موسسه گزینه‌دو  یک موسسه  آموزشی- فرهنگی غیر دولتی است که به صورت کشوری در سراسر ایران فعالیت می کند. فعالیت‌های گزینه‌دو در زمینه‌های برگزاری آزمون‌های هماهنگ، برنامه‌ریزی تحصیلی، مشاوره تحصیلی هوشمند و تولید محتواهای کمک آموزشی و مشاوره ای در مقاطع دوره اول و دوم متوسطه و داوطلبان آزمون سراسری است

خدمات داوطلبان کنکور 1403،خدمات کنکور 1403

۸ بازديد

خدمات داوطلبان کنکور 1403،خدمات کنکور 1403

پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و اعمال تغییرات جدید؛ تاثیر مستقیم معدل و سخت تر شدن سوالات کنکور، دوره‌ای جدید به نسبت گذشته برای دانش‌آموزان ایجاد شد. کنکور ۱۴۰۳، برای داوطلبان کنکور، به خصوص داوطلبینی که تصمیم گرفتند که پشت کنکور بمانند، با اعمال سختی بیشتر در آزمون سراسری و تاکید بیشتر بر معدل و تاثیر مستقیم آن، یک چالش تازه و دشوارتر از قبل را به وجود آورده است. همچنین، در کنار فرصت دوباره آزمون دادن، اگر به چالش‌های جدی‌تر توجه نشود، موجب کمتر شدن شانس این داوطلبان برای موفقیت در کنکور خواهد شد.

 

در این مقاله، ما به تحلیل عمیق‌تری از شرایط خدمات کنکور ۱۴۰۳ می‌پردازیم و سعی داریم به داوطلبان پشت کنکور راهنمایی و مشاوره تحصیلی کاملی ارائه دهیم تا بتوانند به بهترین شکل ممکن برای این شرایط آماده شوند.

 

بررسی و تحلیل جزئیات کنکور ۱۴۰

کنکور ۱۴۰۳ را با توجه به تجربیات می‌توانیم پیش بینی کنیم. اینکه در سال ۱۴۰۳ ما با یک کنکور خاص مواجه خواهیم بود؛ چه از نظر امتحانات نهایی و چه از نظر تست‌های آزمون سراسری. کنکور ۱۴۰۳ با دو شرط برگزار خواهد شد.

 

۵۰ درصد تاثیر مستقیم معدل؛ امتحانات نهایی ۱۴۰۳

با تاثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی، هم برای دروس عمومی؛ ادبیات، عربی، دینی و زبان انگلیسی و هم برای دروس تخصصی تعیین شده است. دروس عمومی ضرایب خاص خودش را دارد و با همان ضرایب و نسبتی که از قبل تعیین شده‌ است در کنکور ۱۴۰۳ نیز وارد شده، به عنوان مثال درس ادبیات فارسی با همان ضریب ۶۳/۲۱ در امتحانات نهایی ۱۴۰۳ نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسسه آموزشی فرهنگی گزینه دو برگزار کننده آزمون های آزمایشی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و ارائه دهنده خدمات آموزشی و مشاوره ای با کیفیت در سراسر کشور

سختی یا آسانی امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۳

پیش بینی ما نسبت به سوالات در امتحان نهایی سال ۱۴۰۳ این است که سطح سوالات نسبت به گذشته و حتی امتحانات نهایی ۱۴۰۲ بالاتر و سخت‌تر خواهد بود. با توجه بر میزان تاثیر مستقیم معدل، طبیعی است که سوالات نیز مفهومی‌تر شوند. طراحان امتحان نهایی در طرح سوالات ریزبین‌تر و جدی‌تر شده و ما نیز برای امتحانات نهایی ۱۴۰۳ سوالاتی مفهومی‌تر حتی بیشتر از امتحان نهایی ۱۴۰۲ را خواهیم دید و باید برای کسب نمرات مطلوب این شرایط را مدنظر قرار دهیم.

 

چرا سطح سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۳ سخت‌تر خواهد شد؟

کاملاً مشخص است که با توجه به تجربه‌ای که از اولین دوره امتحانات نهایی و کنکور نظام جدید در سال ۹۸ که داشتیم، به دلیل این‌که اولین دوره بود، سوالات آزمون سراسری سطح معمولی داشت و رفته رفته سطح سوالات در آزمون سراسری سخت‌تر شد و هر ساله با سوالات سخت‌تر از قبل روبه‌رو می‌شویم. این تجربه در قیاس با سال ۱۴۰۲ که اولین دوره‌ای بود که امتحانات نهایی تاثیر مستقیم در کنکور داشتند، بررسی می‌شود. پس برای کنکور ۱۴۰۳، سطح سوالات امتحان نهایی سخت‌تر و جدی‌تر از سال قبل خواهد بود. حتی سطح سوالات در شهریور ماه نیز از سوالات خرداد جدی‌تر بود. در پایه خدمات دهم و یازدهم نیز، به عنوان مثال، درسی مانند حسابان سوالات جدی‌تری را داشت. به همین دلیل است که طراحان سوال از الان فکر می‌کنند که چه سوالاتی را برای امتحان نهایی ۱۴۰۳ پیش‌بینی کنند.

 

منطقی شدن زمان‌بندی در خدمات داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

با توجه به تغییراتی که در آزمون سراسرس ۱۴۰۲ انجام شد، ارتباط بین زمان‌بندی و تعداد سوالات منطقی‌تر شد. به عنوان مثال برای درس زیست شناسی، ۵۰ تست دفترچه به ۴۵ تست کاهش پیدا کرد تا رابطه متناسبی را با زمان ۴۵ دقیقه داشته باشد. پیش‌بینی این است که در کنکور ۱۴۰۳ نیز همین روند تکرار شود و ارتباط بین تعداد سوالات و زمان پاسخگویی متعادل باشند.

 

چالشی شدن سوالات و تست‌ها در آزمون سراسری

تجربه کنکور به ما نشان می‌دهد که هر ساله تست‌های چالشی در آزمون بیشتر می‌شود. امسال در درس زیست شناسی، سوالات چالشی‌تر شده، در درس فیزیک سوالات قوی‌تر بود. اما در دروس ریاضی و شیمی در رشته تجربی، سوالات به شدت سخت و خاص و یک جاهایی هم سوالات، سوالات بدی بودند. روند تست‌های شیمی و ریاضی امروزی نیست؛ از کنکور ۹۹ این مدل تست‌ها شروع شد تا به کنکور ۱۴۰۲ رسید. در کنکور ۱۴۰۳ نیز قطعا این شرایط را برای این دو درس خواهیم داشت. تعداد سوالات بد می‌تواند کم شود اما از میزان سختی سوالات به هیچ وجه کاسته نخواهد شد. در درس شیمی با صورت سوالات طولانی مواجه بودیم و همین شرایط نیز در سال ۱۴۰۳ می‌تواند برقرار باشد.

نرم افزار انتخاب رشته، بهترین نرم افزار انتخاب رشته، انتخاب رشته رایگان، انتخاب رشته کنکور، نرم افزار انتخاب رشته رایگان، انتخاب رشته مجازی،